26. 12. 2012

Zázvorníky

Na zázvorníky som dlho hladala dobrý recept. Odradili ma recepty, kde bolo písané, že treba nechať cesto stáť na plechu cez celú noc. V časopise Dobré jedlo v roku 2010 som našla výborný recept, ktorý sa mi zapáčil, vyskúšala som, a  výsledok...koláčiky chutia celej rodinke a pečiem teraz už 3 krát.
Zázvorníky
SUROVINY:
  • 1 vajce
  • 3 žltky
  • 280 g práškového cukru
  • 1 ČL mletého sušeného zázvoru (alebo aj viac, kto máte radi)
  • 280 g hladkej múky
  • 1/2 lyžičky sódy bikarbóny (alebo amónia)

POSTUP:
  1. V mise vymiešame vajce, žltky, cukor a zázvor. Pridáme múku, sódu bikarbónu a rukami vypracujeme hladké cesto.
  2. Cesto vyvaľkáme na hrúbku 0,5 cm a formičkami vykrajujeme rôzne tvary. Poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a na vzduchu necháme sušiť asi 3 hodiny.
  3. Vo vyhriatej rúre pri teplote 150 stupňov pečieme 25 minút. Upečené zázvorníky necháme odležať v chladnom vlhkejšom prostredí. (odkladám ich na balkón do papierovej škatule).
Z tejto dávky mám cca 40 - 45 kusov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára